6η Διαδικτυακή Συνάντηση των εταίρων του προγράμματος eTwinning του Γυμνασίου Φούστανης

6η Διαδικτυακή Συνάντηση των εταίρων του προγράμματος eTwinning

του Γυμνασίου Φούστανης

Το απόγευμα της Τετάρτης 9 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε με πολύ κέφι και χαρά η τελευταία, αποχαιρετιστήρια διαδικτυακή συνάντηση των εταίρων του προγράμματος eTwinning του Γυμνασίου Φούστανης. Ήταν η έκτη κατά σειρά διαδικτυακή συνάντηση που οργανώθηκε στα πλαίσια του προγράμματος το οποίο έχει τίτλο “MusicLexis: The most fun dictionary ever! II”.   Στην κοινή τηλεδιάσκεψη, διάρκειας 70 λεπτών, συμμετείχαν 11 μαθητές και 4 καθηγήτριες από Ελλάδα, Εσθονία, Πολωνία και Τουρκία, ενώ οικοδέσποινα ήταν η καθηγήτρια Αγγλικών του Γυμνασίου Φούστανης κ. Αρετή Σιδηροπούλου.

 Picture 1

Φωτογραφία από το τέλος της τηλεδιάσκεψης

Αυτή τη φορά ο αριθμός των συμμετεχόντων ήταν μειωμένος σε σχέση με τις προηγούμενες συναντήσεις, κάτι που μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι οι μαθητές και καθηγητές έχουν διάφορες υποχρεώσεις όπως εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς αλλά και στο γεγονός ότι η καλοκαιρινή διάθεση έχει αυξηθεί και είναι πλέον πιο δύσκολο σε όλους να καθίσουν μπροστά από μια οθόνη υπολογιστή κλεισμένοι στο σπίτι τους. Οι λίγοι και καλοί όμως που συμμετείχαν στη συνάντηση είχαν μια μοναδική ευκαιρία να συνομιλήσουν στην Αγγλική γλώσσα με άλλους Ευρωπαίους μαθητές και καθηγητές και να αλληλοεπιδράσουν παίρνοντας μέρος σε μια πληθώρα από διασκεδαστικές δραστηριότητες. Πράγματι η έκτη διαδικτυακή συνάντηση είχε ένα πλούσιο πρόγραμμα που περιλάμβανε από δημοσκοπήσεις στο εργαλείο MentiMeter, συζήτηση ανά ομάδες σε εικονικά δωμάτια, ψηφοφορία για τα καλύτερα σλόγκαν του προγράμματος, ένα διαδικτυακό παιχνίδι Kahoot ως και τραγούδι σε χορωδία μέσα από τα μικρόφωνα της πλατφόρμας Zoom!

 Στην αρχή της τηλεδιάσκεψης η κ. Σιδηροπούλου Αρετή παρουσίασε συνοπτικά τα αποτελέσματα μιας μίνι έρευνας στην οποία είχαν πάρει μέρος οι Ευρωπαίοι μαθητές τον προηγούμενο μήνα. Το θέμα της έρευνας ήταν η σχέση της ακρόασης αγγλικών τραγουδιών με την εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας. Η έρευνα έδειξε ότι οι περισσότεροι μαθητές ακούν αγγλικά τραγούδια, δίνουν προσοχή στους στίχους που ακούν και θεωρούν ότι η ακρόαση τραγουδιών τους έχει βοηθήσει να μάθουν λεξιλόγιο, προφορά λέξεων, αλλά και, σε μικρότερο βαθμό, γραμματικούς τύπους της Αγγλικής γλώσσας. Επίσης η κ. Σιδηροπούλου Αρετή παρουσίασε τις απαντήσεις στο ερώτημα «Γιατί είναι χρήσιμο να μαθαίνουμε την Αγγλική γλώσσα; Βρείτε 7 λόγους» το οποίο είχαν κληθεί να απαντήσουν οι μαθητές σε ομάδες σε προηγούμενη διαδικτυακή συνάντηση. Με αφορμή τις απαντήσεις γύρω από την χρησιμότητα της Αγγλικής γλώσσας, οι παρευρισκόμενοι πήραν στη συνέχεια μέρος στην εξής δημοσκόπηση: «Σκεφτείτε τι μπορεί να σας προσφέρει μια ξένη γλώσσα και συμπληρώστε την πρόταση: Μια καινούρια ξένη γλώσσα είναι …». Όπως έγραψαν οι συμμετέχοντες, μια καινούρια ξένη γλώσσα είναι «ένα εργαλείο επικοινωνίας», είναι «σαν ένα διαβατήριο», είναι «ελευθερία».

Picture 2

 

Picture 3 

Έπειτα, οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να συνομιλήσουν μεταξύ τους σε μικρότερες ομάδες καθώς χωρίστηκαν σε εικονικά δωμάτια στην πλατφόρμα Zoom. Θέματα συζήτησης που πρότεινε η κ. Σιδηροπούλου ήταν το ίδιο πρόγραμμα eTwinning και τι μας άρεσε σε αυτό, πώς διεξάγονται τα μαθήματα στις διάφορες χώρες μας αυτό τον καρό, πότε ξεκινούν οι διακοπές, και τα καλοκαιρινά μας σχέδια. Οι 4 καθηγήτριες στο εικονικό τους δωμάτιο είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν σχετικά με την αίτηση για την Ετικέτα Ποιότητας eTwinning που θα υποβάλλουν το επόμενο διάστημα.

Επόμενη δραστηριότητα που πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ήταν η ψηφοφορία για τα καλύτερα σλόγκαν του προγράμματος eTwinning. Μετά την επιτυχή διεξαγωγή του διαγωνισμού λογότυπου κατά τον μήνα Απρίλιο, οι μαθητές είχαν κληθεί τον μήνα Μάιο να δημιουργήσουν σλόγκαν σχετικά με το πρόγραμμα και το θέμα του (η μουσική, οι ξένες γλώσσες και η εκμάθηση λεξιλογίου μέσα από τραγούδια). Οι μαθητές, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά την δημιουργικότητα και την ευρηματικότητά τους, είχαν γράψει συνολικά 30 σλόγκαν σε ένα κοινό τοίχο Padlet https://www.padlet.com/aretisid/slogan. Όλα τα σλόγκαν των μαθητών ήταν ευφάνταστα και αξίζουν συγχαρητήρια και μάλιστα υπήρχαν σλόγκαν τόσο στην Αγγλική όσο και στην Γερμανική γλώσσα. Κατά την τηλεδιάσκεψη οι συμμετέχοντες μαθητές και καθηγήτριες κλήθηκαν να ψηφίσουν αυτά που τους άρεσαν πιο πολύ από τα 30 σλόγκαν. Για την ψηφοφορία χρησιμοποιήθηκε το διαδικτυακό εργαλείο Dotstorming και ο κάθε παρευρισκόμενος είχε το δικαίωμα 5 ψήφων. Στην ψηφοφορία τελικά ξεχώρισαν τα εξής σλόγκαν τα οποία έλαβαν τις περισσότερες ψήφους: «The best language is music», «When words fail, music speaks», «Music is my life», «Learn English for a better future», «Every word is a piece of music»!

Picture 4

Μετά την ψηφοφορία των καλύτερων σλόγκαν ακολούθησαν δύο δημοσκοπήσεις που αφορούσαν την αξιολόγηση του προγράμματος eTwinning. Πολύ ενδιαφέρουσες και αποκαλυπτικές ήταν οι απαντήσεις των συμμετεχόντων και στις δύο αυτές δημοσκοπήσεις. Στην πρώτη δημοσκόπηση οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν ποιες από τις έξι (6) κύριες δραστηριότητες του προγράμματός μας τους άρεσαν περισσότερο και πώς θα τις κατέτασσαν σε σειρά με βάση τις προτιμήσεις τους. Η πιο αγαπημένη δραστηριότητα όλων τελικά αποδείχτηκε ότι είναι οι διαδικτυακές μας συναντήσεις, και όχι άδικα καθώς προσφέρουν τη δυνατότητα διαπροσωπικής επικοινωνίας σε πραγματικό χρόνο και τη μεγαλύτερη δυνατή αλληλεπίδραση μεταξύ όλων των συμμετεχόντων. Δεύτερη αγαπημένη δραστηριότητα που υλοποιήσαμε υπήρξε ο διαγωνισμός λογότυπου καθώς και η δημιουργία και ανάδειξη των καλύτερων σλόγκαν, ενώ τρίτη σε προτιμήσεις δραστηριότητα ήταν η δημιουργία βίντεο από τους μαθητές – βίντεο όπου παρουσίασαν το σχολείο τους ή έστειλαν χαιρετισμούς σε διάφορες γλώσσες στους εταίρους τους αλλά και βίντεο όπου τραγούδησαν ρεφρέν από Αγγλικά ή Γερμανικά τραγούδια.

 

Picture 5

Στη δεύτερη δημοσκόπηση οι παρευρισκόμενοι μαθητές και καθηγήτριες κλήθηκαν να περιγράψουν με 3 λέξεις το πρόγραμμα eTwinning και τι σήμαινε για αυτούς. Οι λέξεις που χρησιμοποίησαν ήταν πρωτότυπες και αντανακλούν τη θετική συμβολή του προγράμματος στη φιλία, ενότητα και ανάπτυξη σεβασμού μεταξύ των μαθητών και καθηγητριών από όλη την Ευρώπη. Αξίζει να αναφέρουμε τις λέξεις «fun», «self-confidence», «connection», «friendship», «communication», «happiness», «experience», «respect» με τις οποίες περιέγραψαν οι παρευρισκόμενοι τι σήμαινε το πρόγραμμά μας για αυτούς.

picture 6 

Στη συνέχεια της τηλεδιάσκεψης σειρά είχε ένα διαδικτυακό παιχνίδι Kahoot που έπαιξαν όλοι οι συμμετέχοντες. Στο διασκεδαστικό αυτό παιχνίδι κλήθηκαν να συμπληρώσουν τα ρεφρέν 10 πολύ γνωστών αγγλικών τραγουδιών. Επρόκειτο για διάσημα ρεφρέν που έχουν όλα χρησιμοποιηθεί ως μουσικά παραδείγματα στο λεξικό MusicLexis. Τέλος, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να πειραματιστούν στο τραγούδι καθώς η κ. Σιδηροπούλου Αρετή παρουσίασε μια νέα εκδοχή που έγραψε η ίδια από ένα διάσημο παλιό τραγούδι – το ρεφρέν του τραγουδιού «We are the World» – και προσκάλεσε όλους να το τραγουδήσουν μέσα από τα μικρόφωνα της πλατφόρμας Zoom. Οι συμμετέχοντες επέδειξαν τις ικανότητες τους στο τραγούδι και πολλοί δοκίμασαν πρώτη φορά τη συμμετοχή σε χορωδία σε διαδικτυακό περιβάλλον. Η τηλεδιάσκεψη έκλεισε σε συγκινητικό κλίμα, με το τραγούδι «We are the World», με εγκάρδιους αποχαιρετισμούς και με θερμές ευχές από όλους για καλό καλοκαίρι.

Picture 7

 

 

picture 8

Με την έκτη αυτή τηλεδιάσκεψη ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα eTwinning του Γυμνασίου Φούστανης “MusicLexis: The most fun dictionary ever! II”. Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων συγχαίρουν τους 7 μαθητές του σχολείου που συμμετείχαν στο πρόγραμμα με ζήλο και αμείωτο ενδιαφέρον από την αρχή ως το τέλος του. Χάρη στο πρόγραμμα αυτό οι μαθητές μας συνεργάστηκαν και έγιναν φίλοι με μαθητές από το εξωτερικό, επικοινώνησαν στην Αγγλική αλλά και Γερμανική γλώσσα μαζί τους, πήραν μέρος σε πλήθος από δημιουργικές δραστηριότητες με θέμα τη μουσική και την εκμάθηση ξένων γλωσσών. Επίσης, χρησιμοποίησαν νέα διαδικτυακά εργαλεία και βελτίωσαν τις ψηφιακές τους δεξιότητες. Παράλληλα γνώρισαν και επεξεργάστηκαν το ξενόγλωσσο λεξικό MusicLexis. Στις δύσκολες συνθήκες του εγκλεισμού που ζήσαμε φέτος, το πρόγραμμα eTwinning, που ξεκίνησε το σχολείο μας, έδωσε νόημα στη σχολική καθημερινότητα πολλών μαθητών και καθηγητριών από όλη την Ευρώπη και βοήθησε να νιώσουμε όλοι πιο κοντά παρά τις αποστάσεις, πιο ενωμένοι παρά τις όποιες διαφορές, πιο ελεύθεροι, πιο δημιουργικοί.

Υποστήριξη Επεξεργασίας - Ανάρτησης: Εργαστήριο Πληροφορικής Γυμνασίου Φούστανης