Το κάπνισμα βλάπτει σοβαρά την υγεία

Το κάπνισμα βλάπτει σοβαρά την υγεία.

Το κάπνισμα μπορεί να προκαλέσει βλάβες στους πνεύμονες και στην καρδιά. Ένας καπνιστής έχει περισσότερες πιθανότητες να νοσήσει από ασθένειες όπως καρκίνος του πνεύμονα, καρδιοπάθειες, βρογχίτιδα κ.α. από έναν μη καπνιστή. Τα τσιγάρα περιέχουν πολλές χημικές ουσίες. Πολλές από αυτές είναι ιδιαίτερα βλαβερές.

Ακολουθούν παρακάτω μερικές μικρές ταινίες βίντεο σχετικές με τις βλαπτικές συνέπειες του καπνίσματος:

Οι βλαπτικές συνέπειες του καπνίσματος

 

Πείραμα για τα συστατικά του καπνού:

Εργαστήριο Πληροφορικής Γυμνασίου Φούστανης

2. Ερωτήσεις Βιολογίας Α' γυμ 1.1, 1.2, 1.3, 1.4

Ερωτήσεις

Μάθημα 1ον

1.1  Τα χαρακτηριστικά των οργανισμών σελ. 18-21

  1. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των ζωντανών οργανισμών;
  2. Τι γνωρίζετε για την πρόσληψη τροφής από τους ζωντανούς οργανισμούς;
  3. Ποια είναι η σημασία της αναπνοής στους ζωντανούς οργανισμούς;
  4. Τι γνωρίζετε για την λειτουργία της απέκκρισης των ζωντανών οργανισμών;
  5. Πώς ονομάζεται η ικανότητα των οργανισμών να αντιδρούν στα ερεθίσματα του περιβάλλοντος;
  6. Γιατί η λειτουργία της αναπνοής είναι σημαντική για τους ζωντανούς οργανισμούς;
  7. Τι εννοούμε όταν λέμε ότι οι οργανισμοί αναπτύσσονται;

Μάθημα 2ον  

1.2  «Κύτταρο: η μονάδα της ζωής»

  1. Ποια είναι η μικρότερη μονάδα της ζωής;
  2. Πώς διακρίνουμε τους ζωντανούς οργανισμούς σε σχέση με τον αριθμό των κυττάρων;
  3. Ποια κύτταρα ονομάζονται ευκαρυωτικα και ποια προκαρυωτικά;
  4. Από τι αποτελείται το ζωϊκό κύτταρο;
  5. Από τι αποτελείται το φυτικό κύτταρο;
  6. Τι είναι τα μιτοχόνδρια;
  7. Τι είναι το κυτταρικό τοίχωμα;
  8. Τι είναι οι χλωροπλάστες;
  9. Τι είναι τα χυμοτόπια;
  10. Τι γνωρίζετε για τον πυρήνα του κυττάρου;
  11. Τι είναι η πλασματική μεμβράνη;

Μάθημα 3ον  

1.3  «Η οργάνωση των πολυκύτταρων οργανισμών»

  1. Πώς βοηθούν τα μυϊκά κύτταρα, τα νευρικά κύτταρα, τα ερυθρά αιμοσφαίρια, ένα ζωντανό οργανισμό;
  2. Ποια κύτταρα αποτελούν ιστό;
  3. Πώς δημιουργούνται τα όργανα;
  4. Τι είναι τα συστήματα οργάνων;
  5. Ποια όργανα του ανθρώπου αποτελούν το κυκλοφορικό σύστημα;
  6. Ερμηνεύστε τις λέξεις βιόσφαιρα, ποικιλομορφία, είδος
  7. Ποια είναι τα πέντε βασίλεια των ζώων;
  8. Ποιες είναι οι κατηγορίες των σπονδυλωτών ζώων;

Μάθημα 4ον  

1.4 Αλληλεπίδραση και προσαρμογές σελ 30 - 31

  1. Ποιο είναι το μυστικό της τεράστιας ποικιλομορφίας των ζωντανών οργανισμών;
  2. Ποιοι παράγοντες του περιβάλλοντος επηρεάζουν τους ζωντανούς οργανισμούς;
  3. Να αναφέρετε ένα παράδειγμα προσαρμογής στις κλιματολογικές αλλαγές
  4. Σχολιάστε την έκφραση «τσακώνονται σαν τα κοκκόρια»
  5. Γιατί η παπαρούνα αναπτύσσεται πολύ γρήγορα;

 

3. Ερωτήσεις Βιολογίας Α' γυμ 2.4

Ερωτήσεις

Μάθημα 5ον

2.4   Η πρόσληψη ουσιών και η πέψη στον άνθρωπο σελ. 45-47

1.      Ποιες θρεπτικές ουσίες περιέχει η τροφή που τρώμε;

2.      Πώς χρησιποποιεί ο οργανισμός τις θρεπτικές ουσίες;

3.      Τι πρόβλημα δημιουργείται αν καταναλώνουμε ένα είδος τροφής;

4.      Πότε λέμε ότι έχουμε ισορροπημένη διατροφή;

5.      Από ποιους παράγοντες εξαρτάται η ποσότητα τροφής που πρέπει να τρώμε;

6.      Τι πρόβλημα δημιουργείται όταν τρώμε περισσότερο από όσο χρειαζόμαστε;

7.      Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε ΠΡΩΤΕΪΝΕΣ και σε τι χρησιμεύουν

8.      Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ και σε τι χρησιμεύουν;

9.      Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε ΛΙΠΗ και πώς τα χρησιμοποιεί ο οργανισμός μας;

10.  Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ και σε ΜΕΤΑΛΛΑ

Μάθημα 6ον  

Διάσπαση, απορρόφηση και αποβολή ουσιών σελ. 48-50

1.      Από τι αποτελείται το πεπτικό σύστημα του ανθρώπου;

2.      Από ποια τμήματα αποτελείται ο γαστρεντερικός σωλήνας;

3.      Πού και πώς δημιουργείται ο βλώμος;

4.      Ποια είναι η πορεία της τροφής στον γαστρεντερικό σωλήνα;

5.      Ποιες διεργασίες της πέψης συμβαίνουν στο στομάχι;

6.      Ποιες ουσίες διασπώνται στο λεπτό έντερο

7.      Τι είναι οι εντερικές λάχνες του λεπτού εντέρου;

8.      Ποια φάση της πέψης γίνεται στο παχύ έντερο

9.      Περιγράψτε τις έννοιες: αμυλάση, γλώσσα, βλωμός, χυλός, εντερικές λάχνες.

10.  Πώς λέγονται τα δόντια των παιδιών και πώς των ενηλίκων;

11.  Ποιοι είναι οι τύποι των δοντιών και ποιος είναι ο ρόλος τους

12.  Πόσα είναι τα νεογιλά δόντια και ποιοι είναι οι τύποι τους;

13.  Πόσα είναι τα μόνιμα δόντια και ποιοι είναι οι τύποι τους;

Μάθημα 6ον

Διατροφή και Υγεία σελ. 51

1.      Ποιες τροφές περιλαμβάνει η Ελληνική παραδοσιακή διατροφή; Ποια είναι τα θετικά χαρακτηριστικά της;

2.      Γιατί τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες είναι τόσο χρήσιμες στον ανθρώπινο οργανισμό;

3.      Πόσο σημαντικά είναι τα δόντια μας;

4.      Πώς προκαλείται η καταστροφή των δοντιών;

5.      Τι είναι τερηδόνα και τι είναι η ουλίτιδα;

6.      Να αναφέρετε σημαντικές συμβουλές για γερά δόντια.

 

ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

1.  Να σημειώσεις ποιες από τις παρακάτω προτάσεις είναι σωστές και ποιες λανθασμένες:

α. Αν παίρνουμε αρκετή ποσότητα από μία τροφή δεν χρειάζεται να συμπληρώσουμε με τις υπόλοιπες.

β. Μόνο από το φύλο εξαρτάται η ποσότητα της τροφής που χρειάζεται να λάβουμε για να είμαστε υγιείς.

γ. Τα δόντια και η γλώσσα βοηθούν στην μάσηση της τροφής και στην ομιλία.

δ. Η αμυλάση είναι ένζυμο που βρίσκεται στο παγκρεατικό υγρό

ε. Η χολή εκκρίνεται από το συκώτι.

στ. Στο λεπτό έντερο απορροφάται το μεγαλύτερο μέρος του νερού και σχηματίζονται τα κόπρανα.

2. Να αντιστοιχίσετε τους όρους της Α με αυτούς της Β:

 Α  Β

Εντερικές λάχνες                       προωθεί στο στομάχι

Οισοφάγος                                       

Σάλιο                                          κυτταρίνη

Φυτικές ίνες                               γαστρικό υγρό

Στομάχι                                      αμυλάση

Παχύ έντερο                               απορρόφηση θρεπτικών ουσιών

 

3. Πώς σχηματίζεται ο βλωμός και πώς ο χυλός;

 

1. Απαντημένες Ερωτήσεις Βιολογίας Α' Γυμνασίου

Στο παρακάτω αρχείο υπάρχει η ύλη Βιολογίας της Α' Γυμνασίου.

Η ύλη δίνεται με την μορφή των απαντημένων ερωτήσεων.

Η εργασία και ο έπαινος ανήκουν στο ΕΚΦΕ Μαγνησίας

Απαντημένες Ερωτήσεις Βιολογίας Α' Γυμνασίου