3η Συνάντηση - Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα eTwinning με τίτλο «MusicLexis: The Most Fun Dictionary Ever! ΙΙ»

Τρίτη Διαδικτυακή Συνάντηση των εταίρων του προγράμματος eTwinning του Γυμνασίου Φούστανης                                              

 Τις δυνατότητες που μας προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες να φέρουμε σε επικοινωνία Έλληνες μαθητές με μαθητές από όλη την Ευρώπη αξιοποίησε για άλλη μια φορά το Γυμνάσιο Φούστανης διοργανώνοντας μια νέα τηλεδιάσκεψη με τους εταίρους του στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning που υλοποιεί με τίτλο “MusicLexis: The most fun dictionary ever! II”. 25 μαθητές και 8 καθηγήτριες από όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία από Ελλάδα, Εσθονία, Κροατία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρουμανία και Τουρκία συναντήθηκαν διαδικτυακά το απόγευμα της Πέμπτης 1 Απριλίου σε μια κοινή τηλεδιάσκεψη που φιλοξένησε η καθηγήτρια Αγγλικών του Γυμνασίου Φούστανης κ. Αρετή Σιδηροπούλου. Η διαδικτυακή συνάντηση, η τρίτη κατά σειρά συνάντηση των εταίρων του προγράμματος, πραγματοποιήθηκε με γλώσσα επικοινωνίας την Αγγλική και με πολύ κέφι και ένθερμη συμμετοχή όλων των  μαθητών και καθηγητριών.

photo1

Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης οι μαθητές καθώς και οι καθηγήτριες μίλησαν για τα μουσικά όργανα που παίζουν και πήραν μέρος σε δύο δημοσκοπήσεις με χρήση του εργαλείου MentiMeter. Στην πρώτη δημοσκόπηση (Whats your favourite musical instrument?) οι συμμετέχοντες ανέδειξαν την κιθάρα ως το αγαπημένο τους μουσικό όργανο, με δεύτερο το πιάνο, ενώ στη λίστα με τα αγαπημένα τους μουσικά όργανα συμπεριέλαβαν την ηλεκτρική κιθάρα, τα ντραμς, το βιολί, την άρπα, τον αυλό και το κινεζικό βιολί ερ-χου. Στη δεύτερη δημοσκόπηση (Are you good at singing?) οι συμμετέχοντες ερωτήθηκαν και για τις ικανότητές τους στο τραγούδι.

photo2

photo3

 

Στη συνέχεια η κ. Αρετή Σιδηροπούλου έδωσε μια σειρά από πληροφορίες για το ξενόγλωσσο λεξικό MusicLexis που έχει δημιουργήσει και συγκεκριμένα για το αγγλικό wiki του λεξικού το οποίο προσφέρει παραδείγματα-προτάσεις μέσα από αγγλικά τραγούδια για όλα τα λήμματά του. Αφού παρακολούθησαν την παρουσίαση της καθηγήτριας, οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε 2 ομάδες και πήραν μέρος σε ένα διαδικτυακό παιχνίδι Baamboozle όπου κλήθηκαν να βρουν τις απαντήσεις σε 16 ερωτήσεις σχετικές με το αγγλικό λεξικό. Το παιχνίδι, βέβαια, σύμφωνο με το πνεύμα της Πρωταπριλιάς, περιείχε και ορισμένες ερωτήσεις- παγίδες που έφερναν ανατροπές του σκορ!

 photo4

 

Ένα ακόμα διασκεδαστικό παιχνίδι που έπαιξαν όλοι οι συμμετέχοντες ήταν το Kahoot, όπου κλήθηκαν να συμπληρώσουν τα ρεφρέν 10 πολύ γνωστών αγγλικών τραγουδιών. Επρόκειτο για διάσημα ρεφρέν που έχουν όλα χρησιμοποιηθεί ως μουσικά παραδείγματα στο λεξικό MusicLexis.

photo5

Στο τέλος της τηλεδιάσκεψης η κ. Αρετή Σιδηροπούλου ανακοίνωσε δύο νέες δραστηριότητες του προγράμματος στις οποίες προσκάλεσε τους μαθητές να λάβουν μέρος, το διαγωνισμό δημιουργίας λόγότυπου για το πρόγραμμα eTwinning και την δραστηριότητα συγγραφής νέων στίχων ενός τραγουδιού στην Αγγλική ή Γερμανική γλώσσα. Για την δεύτερη δραστηριότητα η καθηγήτρια έδωσε δύο δικά της παραδείγματα από τραγούδια στα οποία έγραψε νέους στίχους για να εκφράσει νέες ιδέες και μηνύματα για την εποχή της πανδημίας:

 photo6

photo7

Η ξεχωριστή αυτή διαδικτυακή συνάντηση, με θέμα τη μουσική, το τραγούδι, αλλά και την εκμάθηση ξένου λεξιλογίου μέσα από τραγούδια, έδωσε μια νότα χαράς και αισιοδοξίας στη δύσκολη καθημερινότητα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που βιώνουν οι Έλληνες και όλοι οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι μαθητές αυτήν την εποχή. Οι μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα eTwinning είχαν τη δυνατότητα να περάσουν ένα απόγευμα διαφορετικό από τα συνηθισμένα, να επικοινωνήσουν με μαθητές από διάφορα άλλα μέρη της Ευρώπης και να διασκεδάσουν όλοι μαζί, εξασκώντας παράλληλα την Αγγλική γλώσσα.